جشنواره عید نوروز 1403

بی نظیر چارت

ورود | عضویت
بی نظیر چارت
ورود | عضویت
1401/12/11
همه چیز در مورد شاه رمزارزها؛ بیت کوین

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی ارزدیجیتال یا کریپتوکارنسی است که کارایی کاملا جدیدی دارد و در عین حال جذاب و پیچیده است. یکی از ویژگی های برجسته بیت کوین برای کاربران این است که آن ها می توانند به صورت ناشناخته، بدون این که هویت شان معلوم شود، به معامله بپردازند.

از این پول می توان برای پرداخت کالا و خدمات استفاده کرد. درست مانند یورو و دلار امریکا. اما با این تفاوت که این ارز، به صورت فیزیکی وجود ندارد. بیت کوین به صورت یکسری اعداد و رمز ها می باشد. وقتی که شما می خواهید برای پرداخت پول، از بیت کوین استفاده نمایید، فقط موجودی بیت کوین شما تغییر می کند و به صورت فیزیکی پولی را پرداخت نخواهید کرد. از دیگر دلایل محبوبیت بیت کوین در بین کاربران، نبود واسطه ها و بانک ها با هزینه های سنگین بود.

روش های خرید بیت کوین

اگر شما از مزیت های بیت کوین مطلع هستید، و می خواهید بر روی این ارزدیجیتال سرمایه گذاری کنید، می توانید با پول نقد، کارت های نقدی و یا اعتباری خود، بیت کوین را خریداری نمایید. اما پیش از این لازم است که یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید تا بیت کوین ها را در آنجا ذخیره کنید. درست مانند بازار های سنتی که برای ذخیره پول و کارت های اعتباری تان، به کیف پول نیاز دارد.

برای اطلاع از کیف پول و انواع آن ها به مقاله ارزهای دیجیتال را کجا نگهداری کنیم؟مراجعه نمایید

استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارزهای دیجیتال به صورت آنلاین صورت می گیرد. در اصطلاح در دنیای رمز ارز ها، به استخراج، mine  گفته می شود. بر خلاف ارزهای فیات که دولت تصمیم به چاپ و توزیع پول کاغذی می گیرد، بیت کوین تنظیم کننده مرکزی ندارد و هر کس می تواند استخراج آن را انجام دهد. ماینرها می توانند افراد و دستگاهی باشند که با حل مسائل سخت و پیچیده ریاضی، اقدام به استخراج رمز ارزها کنند.

(در یک مقاله جدا گانه به مبحث ماینینگ و ماینرها خواهیم پرداخت.)

موارد استفاده از ارزدیجیتال

در دنیای امروز، عمدتا از ارزهای دیجیتال برای خرید در Dark web استفاده می کنند. یا عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت از آن استفاده می کنند. اما همراه با پیشرفت تکنولوژی شاهد این خواهیم بود که ارزهای دیجیتال، برای استفاده و پرداخت در همه جا مورد استفاده قرار بگیرد. برای خرید اتومبیل، خرید بلیت، خرید بیمه و....

خرید و هولد (نگه داشت) بیت کوین چگونه است؟

در متن بالا هم اشاره کردیم که، کیف پول دیجیتالی محلی است که می توانید، بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال را در آن نگهداری نمایید. برای نگهداری ارزهای دیجیتال، رایج ترین شیوه ای که پیشنهاد می شود و برای دنیای امروزی مناسب است، سرمایه گذاری می باشد. سرمایه گذاری باید به گونه ای باشد که با از دست رفتن آن، دچار ورشکستگی و مال باختگی نشوید.

نکته مهم دیگر در مورد ارزهای دیجیتال این است که برای خرید باید به صرافی های مطمئن که معروفیت خود را ثابت کرده اند، مراجعه کنید.

یک پیشنهاد:

سعی کنید که در یک بازه زمانی کوتاه، تمامی بیت کوین های مورد نیاز خود را خریداری نکنید. بهترین روش، استفاده از روش میانگین هزینه است. در طول سال بیت کوین های خود را خریداری نمایید.

اتریوم رقیبی سرسخت برای بیت کوین

بیت کوین به عنوان اولین و معروف ترین رمز ارزشناخته شده است. اما تنها رمز ارز موجود نیست. اتریوم را می توان در وهله بعد از بیت کوین و به عنوان یک رقیب سرخت برای بیت کوین معرفی کرد. تفاوتی که اتریوم با شاه رمز ارزها، بیت کوین، دارد؛ این است که فقط می تواند از طریق شبکه خود کار کند.

اتریوم برای استفاده روزانه مناسب نیست. از آن می توان برای سرمایه گذاری و یا اجاره خودرو استفاده کرد.

ارز دیجیتال بخریم یانه؟

ارزهای دیجیتال یا همان بیت کوین، از ابتدای پیدایش تا کنون، پیشرفت زیادی داشته اند. و ارزش آن ها چندین برابر شده است. اغلب از این پول علی الخصوص در ایران، برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند. اما بعدها قطعا به عنوان یکی از روش های پرداخت یا تنها روش پرداخت، تبدیل خواهد شد.

به هرحال این پول دیجیتالی، برای سرمایه گذاری بسیار مناسب می باشد. اگر به فکر سرمایه گذاری هستید و روحیه ریسک پذیری دارید، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال پیشنهاد می شود.