جشنواره اردیبهشت ماه

بی نظیر چارت

ورود | عضویت
بی نظیر چارت
ورود | عضویت
1401/12/11
دلایل افت ارز رمزنگاری شده در اواخر هفته ها

ارز رمزنگاری شده به نوسان مشهور است و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اتفاقات قابل توجه در اواخر هفته ها اتفاق می افتد.

استیون مک کئون ، دانشیار مالی در دانشگاه اورگان در یوجین ، و شریک Collab + Currency ، صندوق سرمایه گذاری متمرکز بر ارزهای رمزنگاری شده ، گفت: "این پدیده چندین سال است که در رمزنگاری جریان دارد ."

کارشناسان می گویند: این نرخهای پایین در اواخر هفته ممکن است اثرات قابل توجهی به عنوان تنظیم کننده ، در آینده ارز دیجیتال داشته باشند. در اینجا به بررسی دلایل این اتفاق میپردازیم.

آخر هفته معاملات کمتری انجام می شود

امین شمس ، استادیار مالی در دانشگاه ایالتی اوهایو در کلمبوس ، اوهایو ، گفت: یکی از دلایل نوسانات رمزارز در آخر هفته ، انجام معاملات کمتر میباشد.

وی گفت: "وقتی حجم کم است ، همان اندازه می توان قیمت ها را بسیار بیشتر تغییر داد."

مک کئون گفت: با تعطیل شدن آخر هفته بانک ها ، معاملات کمتری انجام می شود زیرا ممکن است سرمایه گذاران نتوانند به حساب خود پول واریز کنند.

اطلاعات بیشتر در مورد دارایی شخصی:

در هنگام ابراز علاقه مشتری ها ، مشاوران موج احساسی به رمز ارز وارد می کنند، در این دوره در کتاب هایی که از تاریخچه پول صحبت میکنند، وسواس در ارز رمزنگاری شده را توضیح خواهند داد و از ارز رمزنگاری شده برای پنهان کردن پول یاد خواهند کرد.

متخصصان میگویند در جایی که فشار فروش زیادی وجود دارد ، لحظاتی وحشت در بازار ایجاد می شود. مک کئون در ادامه گفت، به طور معمول ، یکشنبه شب با باز شدن بانک های آسیایی و به دنبال آن بانک های ایالات متحده ، دوشنبه همه چیز از سر گرفته می شود.

بعلاوه ، افراد تأثیرگذار در ارز رمزنگاری شده مانند مدیر عامل تسلا ، ایلان ماسک ، وجود دارند که "تاثیر به سزایی بر فضای رمزنگاری دارند" ، تایرون راس ، مدیر عامل شرکت Onramp Invest در نیویورک گفت : وقتی ماسک چیز منفی در مورد بیت کوین توییت می کند ، موجی از فعالیت را برانگیزد.

شمس گفت: دلیل دیگر نوسانات آخر هفته ، معاملات در حاشیه میباشد، سرمایه گذاران در معاملات ارز رمزنگاری شده که در حاشیه میباشند، اقدام به  قرض گرفتن پول از صرافی ها برای خرید دارایی های بیشتر میکنند. اما اگر سرمایه گذاران وام را پوشش ندهند ، ممکن است صرافی ها ارز دیجیتال را بفروشند تا اطمینان حاصل کنند که پول وام گرفته شده را پس می گیرند.

شمس گفت ، با تعطیلی بانک ها در آخر هفته ، برخی از معامله گران ممکن است در بازپرداخت وام ها مشکل داشته باشند ، زیرا آنها نمی توانند پول را به حساب خود منتقل کنند و باعث فروش بیشتر از مبادلات می شود.

وی افزود: "این باعث کاهش بیشتر قیمت می شود"

دستکاری در بازار

همچنین یک عامل دیگر کسانی هستند که به طور مصنوعی بر قیمت رمز ارز تأثیر میگذارند ، باشد.

شمس گفت: "مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد دستکاری در بازار رمزارز وجود دارد."

به عنوان مثال ، تحقیقات سال 2019 نشان می دهد که چگونه Tether ، یک ارز دیجیتال متصل به دلار آمریکا ، در طول رونق اقتصادی سال 2017 ، قیمت بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده را به طور مصنوعی افزایش یافت.

وی گفت ، اما محققان هنوز از میزان وقوع آن اطلاع ندارند.