بی نظیر چارت

ورود | عضویت
بی نظیر چارت
ورود | عضویت
1402/05/16
عملیات جذاب ماینینگ بیت کوین و پولدار شدن

 

در مقاله قبل به این موضوع اشاره کردیم که بیت کوین ها را استخراج یا به اصطلاح ماین می کنند. اما عملیات ماینینگ یا همان استخراج چگونه انجام می گیرد؟ سخت افزاری که برای ماین کردن بیت کوین نیاز است، چیست؟ در ادامه موضوعاتی را که به این مبحث مرتبط است بیان خواهیم کرد.

ماین کردن بیت کوین

فرآیندی که برای تولید و پردازش بیت کوین انجام می گیرد، ماینینگ نام دارد. استخراج بیت کوین برخلاف تصورات عامه ی افراد است. از آنجایی که بیت کوین یک شبکه غیر متمرکز دارد، استخراج آن توسط سازمان یا افراد نیست؛ و با استفاده از دستگاه های سخت افزاری که کامپیوتر های شخصی هستند، صورت می گیرد. در مقالات قبلی گفتیم که برای انتقال بیت کوین و انجام تراکنش ها لازم است که تایید تراکنش ها به صورتی انجام گیرد. این دستگاه ها، تراکنش های بیت کوین را تایید می کنند.به طور کلی وظیفه ماینر ها همین می باشد. برقراری امنیت در شبکه و پردازش و تایید هر تراکنش.

ماینر ها برای به دست آوردن بیت کوین، با مسائل ریاضی سخت و پیچیده ای مواجه می شوند. این مسائل محاسباتی به ماینر ها زنجیره بلوکی تحویل می دهد. با استخراج یک بلاک، بیت کوین جدید تولید می شود که بین استخراج کنندگان تقسیم می گردد. هم چنین مقداری از کارمزدی هم که از طریق تراکنش ها به دست می آید، به استخراج کننده پرداخت می شود. میزان دستمزد هم بر اساس میزان کارمزد تعیین می شود. کلیه عملیات هم به صورت خودکار انجام می شود.

هر چه تراکنش، کارمزد بالاتری داشته باشد، استخراج کنندگان برای دریافت کارمزد بیشتر، آن تراکنش را در اولویت قرار می دهند تا زودتر بررسی شود.

دلایل استخراج بیت کوین

بیت کوین یکی از روش های خوب برای سرمایه گذاری تبدیل شده و افراد زیادی در سراسر دنیا اقدام به خرید و فروش آن می کنند. استخراج کنندگان بیت کوین، مقدار بیت کوین هایی که به دست می آورند را می توانند به افراد متقاضی بیت کوین بفروشند و از ان کسب درآمد داشته باشند.
برخلاف تصور برخی افراد که استخراج بیت کوین را کاری بدون هزینه و راحت می دانند، استخراج بیت کوین کار دشوار و پر هزینه ای است و شرکت های بزرگ که سرمایه گذاری زیادی هم داشته اند، اصلی ترین استخراج کنندگان بیت کوین هستند. برای استخراج بیت کوین به طور مستقیم، مبلغی برای خرید خرج نمی شود و تنها هزینه آن خرید تجهیزات یا دستگاه های ماینینگ با هزینه های بسیار بالا می باشد. هم چنین علاوه بر این، هزینه های برق هم بسیار زیاد خواهد بود.

استخراج بیت کوین یکی از راه های کسب در امد است، اگر تمایل نداشته باشید که از این طریق پول به دست آورید می توانید فقط خرید و فروش بیت کوین را انجام دهید. هم چنین یک راه آسان تری که برای سرمایه گذاری در بیت کوین وجود دارد، سرمایه گذاری در سایت های معتبر است.  

دستگاه های ماینر

ماینر به دستگاه هایی گفته می شود که استخراج بیت کوین به وسیله آن ها صورت می گیرد و انواع مختلفی هم دارند. البته افرادی که استخراج بیت کوین را هم انجام می دهند، ماینر گفته می شود. دستگاه هایی با نام ASIC به عنوان دستگاه سودآور برای استخراج بیت کوین شناخته شده اند.

همان طور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، ماینرها تولید کننده بیت کوین هستند و خرید و فروشی انجام نمی دهند. آن ها در کنار تولید بیت کوین و کسب در آمد موظفند تا شبکه ارز دیجیتال را سرپا نگه دارند و امنیت آن را همواره برقرار کنند.

درست است که ماینرها بیت کوین تولید می کنند، اما اگر آن ها ماینینگ انجام ندهند، بیت کوین ها همچنان قابل استفاده اند. تعداد بیت کوین تولیدی حداکثر 21 میلیون واحد خواهد بود. یعنی روزی می رسد که دیگر هیچ بیت کوینی استخراج نخواهد شد. چون دیگر بیت کوینی وجود ندارد. اما ماینرها همچنین می توانند با تایید تراکنش ها، کسب درآمد داشته باشند.

درآمد حاصل از استخراج بیت کوین برای ماینر ها چقدر است؟

ماینرها، استخراج بیت کوین را در بلاک انجام می دهند. پاداشی که برای استخراج هر بلاک در نظر گرفته شده، 12.5 بیت کوین است. این مبلغ پس از استخراج هر بلاک بین ماینرها تقسیم می شود. البته استخراج یک بلاک کار ساده ای نیست. و نیاز است که قدرت پردازش زیادی وجود داشته باشد. ماینرهای بیت کوین با هم مشارکت می کنند تا به کمک یکدیگر بتوانند بلاک های بیشتری را استخراج کنند. افرادی که با یکدیگر مشارکت دارند و یک گروه ماینینگ را تشکیل می دهند، pool گفته می شود. یکی از مزیت های pool این است که امنیت و پایداری شبکه بیت کوین با افزایش تعداد ماینرها، افزایش می یابد. اما خب سختی استخراج بیت کوین هم در این صورت بیشتر خواهد شد.

علاوه بر استخراج بلاک ها و دریافت پاداش، ماینرها از تایید تراکنش ها هم بیت کوین دریافت می کنند. یعنی با انجام هر تراکنش، کارمزدی کسر می شود، و بخشی از کارمزد به ماینر ها می رسد.

تمامی تراکنش هایی که انجام می شود داخل شبکه بیت کوین بوده و برای همه کاربران قابل مشاهده است. و به همین علت کسی نمی تواند بیت کوین را جعل کند. اگر کسی تصمیم به هک بیت کوین داشته باشد، باید تمامی تراکنش های بیت کوین که بر روی بلاک چین هستند، را بر روی کامپیوتر ها و دستگاه های متصل به بیت کوین در کل دنیا، تغییر دهد. یکی دیگر از اقداماتی که ماینرها انجام می دهند، نظارت دقیق بر روی بیت کوین ها است که کسی نتواند از یک بیت کوین دو بار استفاده نکند