بی نظیر چارت

ورود | عضویت
بی نظیر چارت
ورود | عضویت
1401/12/11
کریپتوکارنسی چیست؟

حتما در دنیای ارزهای دیجیتال، واژه کریپتوکارنسی به گوشتان خورده است. اما شاید ندانید به چه معناست. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل در مورد، کریپتوکارنسی، مزایا و معایب آن توضیحاتی را ارائه کنیم.

کریپتوکارنسی ترکیبی که دو کلمه ی کریپتو و کارنسی می باشد. کریپتو به معنای رمزنگاری و کارنسی به معنای ارزدیجیتال است. درواقع کریپتو نوعی پول است که به صورت اینترنتی وجود دارد و امنیت آن توسط رمزنگاری تامین می شود.

کریپتوکارنسی همان رمزارزها یا ارزهای دیجیتال هستند. همان طور که می دانید اولین نمونه کریپتوکارنسی ها، بیت کوین می باشد.

این پول را می توانید در کیف پول دیجیتال آنلاین خود نگهداری کنید. هدف از ایجاد کریپتوکارنسی این بود که برای مبادله ارزی، نیازی به یک مرجع مرکزی مانند دولت یا بانک نباشد. این پول را می توانید به صورت الکترونیکی منتقل می شود.

کریپتوکارنسی، مانند سکه و اسکناس وجود فیزیکی ندارد، و به صورت الکترونیکی منتقل می شود. برای انتقال آن هم نیاز به شخص ثالث نیست. این ارزها توسط دولت بیمه نمی شوند.

ارزش کریپتوکارنسی مدام در حال تغییر است. طوری که ممکن است ارزش کریپتوکارنسی معادل با هزاران دلار آمریکا باشد، اما فردا ارزش آن تا صد دلار هم کاهش پیدا کند. و هیچ تضمینی هم برای افزایش آن وجود نخواهد داشت.


حتما برایتان پیش آمده که برای انتقال ارزهای فیات و پول های خود دچار اشتباه شده باشید. و توسط بانک و حمایت دولت توانسته باشید، آن ها را به حساب خود برگردانید. اما در مورد ارزهای دیجیتال این گونه نخواهد بود. و اگر اشتباهی را انجام داده باشید، نمی توانید، سرمایه خود را پس بگیرید. فقط در یک صورت امکان پذیر است، آن هم وقتی که فروشنده پول شما را پس بدهد.

کریپتوکارنسی انواع مختلفی دارد، که رایج ترین آن بیت کوین می باشد. و امروزه به یک ابزار معاملاتی تبدیل شده است. که بوسیله آن می توان خارج از مرزها نیز به معامله پرداخت.

هم چنین تعداد کریپتوکارنسی ها ماه به ماه افزایش می یابد، و جهت تامین امنیت آن از کدهای بسیار پیچیده جهت رمز گذاری استفاده می کنند.

این رمزگذاری ها بر اساس اصول ریاضیات پیشرفته و مهندسی کامپیوتر ایجاد شده، که امکان کپی و جعل ارزهای محافظت شده غیر ممکن است. هویت کاربران کریپتوکارنسی نیز از دید پنهان است.

مزایای کریپتوکارنسی

  • ارزشمند بودن کریپتوکارنسی

رمز ارزها کمتر با مشکل تورم مواجه هستند و این دلیل ش، مشخص شدن کد هست. و باعث می شود که رمزارزها مانند فلزات گرانبها، پر ارزش باشند. در صورتی که ارزهای فیات مدام با تورم بالا و پایین می روند و ارزش ثابتی ندارند.

  • حفاظت از حریم شخصی

حفظ حریم شخصی و پنهان بودن هویت طرفداران، همیشه در رمز ارزها وجود داشته است.

  • از بین موانع و محدودیت های معاملاتی

یکی از بزرگترین مزیت های کریپتوکارنسی نسبت به ارزهای فیات این است که، برای معامله لازم محدود به مکان نمی شوید.  انتقال پول در سطح بین الملل در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

معایب کریپتوکارنسی

  • نبود مقررات

  • داشتن فضایی برای فرار از مالیات
  • از بین رفتن سرمایه با از بین رفتن داده ها
  • نوسان شدید قیمت
  • عدم جایگزینی با ارزفیات
  • عدم بازگشت پول بعد از پرداخت