جشنواره اردیبهشت ماه

بی نظیر چارت

ورود | عضویت
بی نظیر چارت
ورود | عضویت
1401/12/13
روش های کسب درآمد از کریپتوکارنسی

در مقالات قبلی توضیحاتی در مورد سرمایه گذاری روی رمز ارزها ارائه دادیم. و هم چنین بیان کردیم که از چه راه هایی می توان از این رمزارزها کسب درآمد کرد. به طورکلی دو راه برای کسب درآمد از کریپتوکارنسی یا همان رمز ارزها موجود است. ماینینگ ارزدیجیتال یا همان استخراج و دیگری خرید و فروش ان ها. اما همیشه برای افراد سوال بوده که کدام روش را برای کسب درآمد و سود دهی انتخاب کنند. هر کدام از این روش ها طبق ویژگی ها و شرایطی که دارند، یکسری مزایا و معایب را شامل می شوند. و لازم است در مورد هر کدام اطلاعاتی داشته باشید و متناسب با توانمندی خود، میزان سرمایه و هدف تان یکی از این دو روش را انتخاب نمایید.  در ادامه توضیحاتی را به مختصر برای هر کدام از روش ها بیان خواهیم کرد ولی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملیات ماینینگ می توانید به مقاله ای که قبلا در سایت " بی نظیر چارت" بیان کرده بودیم، مراجعه فرمایید.

 

برای استخراج ارزهای دیجیتال، لازم نیست که دانش خیلی زیادی داشته باشید. تنها سرمایه ای که لازم است در این روش، خرج کنید، خرید دستگاه های ماینر و نصب آن است. سپس با یک الگوریتم مناسب می توانید کار را شروع کنید. البته که هزینه برق مورد نیاز هم باید در نظر بگیرید. تنها ضرری که در این روش متحمل خواهید شد، وقتی است که هزینه برق مصرفی از هزینه به دست آمده بیشتر باشد.

اما در مقابل برای خرید و فروش رمزارزها باید دانش زیادی داشته باشید. و به علاوه همواره به دنبال افزایش و به روز رسانی آن باشید. در واقع می توان گفت که خرید وفروش رمز ارزها ریسک بیشتر و در ادامه ضرر بیشتری هم خواهد داشت. البته این در صورتی است که اطلاعات و دانشی در این زمینه نداشته باشید.

اگر قبل از ورود به دنیای کریپتوکارنسی، دانش و اطلاعات لازم را جمع آوری کرده باشید، می توانید سود خوبی هم کسب کنید. اما به هر حال باید ریسک ارزدیجیتال را پذیرا باشید.

اما در کل اگر خرید و فروش ارزهای دیجیتال در آمد بیشتری از استخراج کردن را نصیبتان خواهد کرد. ویژگی برتری که خرید و فروش ارزهای دیجیتال نسبت به استخراج آن دارد این است که می توانید تعداد زیادی ارزدیجیتال خریداری کنید و با فروش به موقع و انجام معاملات درست، از آن ها درآمد کسب کنید. اما همانطور که در مقاله ماینینگ هم بیان کردیم، تعداد ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین محدود است و هم چنین باید هزینه ای هم برای بستن ماینرهایتان بر روی الگوریتم های جدید بپردازید.

 سوال دیگری که ذهن افراد را به خود مشغول کرده، میزان و مقدار سرمایه ای است که باید برای خرید و فروش ارزدیجیتال در داشته باشند.

بر خلاف تفکر غلطی که در میان مردم باب شده است، لازم نیست که با سرمایه زیادی اقدام به کار کنید. حتی با کمترین مبلغ هم می توانید وارد دنیای ارزدیجیتال شوید و با خرید ارزمناسب، کسب در آمد داشته باشید. طبیعتا با سرمایه گذاری بیشتر، سود بیشتری را هم به دست خواهید آورد ولی این تفکر که با سرمایه محدود نمی توان ارزدیجیتل خرید؛ کاملا اشتباه می باشد. ارزهای دیجیتال تنوع زیادی دارند و این تنوع در قیمت آن ها هم نمایان می باشد. ارزهای دیجیتال ارزانی وجود دارند که آینده خوبی هم برای آن ها مشخص شده است. می توان با تحقیق درست بر روی آن ها یک سرمایه گذاری درست انجام داد.

 

سوال بعدی که می خواهیم به آن پاسخ دهیم این است که: " کدام ارزها را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟" اگر جزو آن دسته افرادی هستید که می خواهید با خرید و فروش رمز ارزها، درآمد دلاری کسب کنید باید در انتخاب صحیح رمز ارز دقت کافی داشته باشید. سرمایه بیشتری برای شروع لازم است و اگر درست عمل کنید، سود خوبی هم نصیبتان خواهد شد اما اگر ضرر کنید، کل سرمایه از دستتان خارج می شود. برای این دسته افراد، بیت کوین می تواند انتخاب خوبی باشد. به قولی می توان گفت بیت کوین امتحان خود را پس داده و راه های موفقیت را طی کرده است. و شاید دیگر رمز ارزی نتواند مانند بیت کوین چنین مسیری را طی کند.

پیشنهادی که برای شروع به افراد داده می شود، شروع با سرمایه ای محدود است. ریسک را پایین تر می آورد. هم چنین پیشنهاد می شود تا ابتدا ارزهای شناخته شده را خریداری کنید، روزانه ترید کنید، همگام با رشد وارد مارکت شوید و سود به دست آوید. بعد از این که سودهایی را جمع کردید زمان آن رسیده تا ارزهای ناشناخته را خریداری نمایید. از مزایایی که برای این روش می توان نام برد، این است که هیچ ضرری به اصل سرمایه شما نخواهد رسید.  

.

 

در بالا گفتیم که قیمت برخی از ارزهای دیجیتال ارزان است. اما آیا می شود هر ارزدیجیتالی را خریداری کرد؟  لازم است که برای خرید ارزهای دیجیتال چند نکته را در نظر بگیرید.

  1. ارزان بودن ارزدیجیتال به دلیل نامحدود بودن آن است. یا توکن هایشان محدود به عرضه نیستند. و این ضعف بزرگی برای ارزدیجیتال محسوب می شود چرا که ارزشمند بودن ارزدیجیتال بستگی به محدودیت عرضه آن و تعداد مشخصی از ارزدیجیتال قابل دسترس دارد.
  2. در نظر گرفتن حجم بازار و یا مارکت کپ ارزهای دیجیتال مورد دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. در مارکت کپ ارزش هر ارز را محاسبه می شود. ارزهای موجود در بازار به سه دسته تقسیم می شوند

ارزهای پرریسک که یک میلیارد حجم بازار ظرفیت دارند. ارزهایی که ریسک متوسطی دارند و بین یک تا 10 میلیارد حجم بازار دارند و ارزهایی که بالای 10 میلیارد حجم بازار دارند. ارزهایی که در این دسته اخر قرار می گیرند، ارزهای معروفی اند که برای سرمایه گذاری انتخاب خوبی خواهند بود.

  1. مورد دیگری که لازم است به آن توجه شود ارزش مبادله هر کوین یا توکن است. مارکت کپ ها با هم متفاوت بوده و حجم یک ارز می تواند بیشتر از مارکت کپ آن باشد. تعداد مبادله های ارز بین افراد مختلف را می توان مشاهده کرد. در صورتی که والیوم یا همان حجم بازار زیاد باشد، آن ارز گزینه خوبی برای خرید نخواهد بود.

توجه به ایده ای که برای پروژه سرمایه گذاری در نظرگرفته شده هم، مهم است. اگر این پروژه خدمت جدیدی را ارائه کند می توان به آینده آن امیدوار بود. ولی اگر ایده ی جدیدی نداشته باشد با شکست مواجه می شود و حتی ممکن است مقدار امروزش را هم از دست بدهد.

یکی از مواردی که عامل موفقیت شما در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال خواهد بود؛ داشتن استراتژی و برنامه مشخص است. اگر طبق برنامه پیش بروید، زمان های مناسب برای خرید و فروش دست تان می آید.

 

معمولا برای سرمایه گذاری سه تا پلن در نظر می گیرند. سرمایه گذاری بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت. اگر به سمت سرمایه گذاری بلند مدت می روید، لازم است که تحلیل تکنیکال قوی داشته باشید. ترید کردن را بلد باشید تا بتوانید سود خوبی کسب کنید. باید طوری عمل کنید که در این بازه چند ماهه که اغلب 6 ماه طول می کشد، با نوسان ریزش قیمت مواجه نشوید.

دنبال کردن اخبار فاندامنتال برای آن دسته از افرادی که روی دوره میان مدت برنامه می کنند، اهمیت زیادی دارد. برنامه ریزی کنید تا بتوانید از راه های سیوینگ و استیکینگ ارزهای دیجیتال سود کسب کنید.

یاد گیری علم تریدینگ برای افرادی که سرمایه گذاری کوتاه مدت انجام می دهند، لازم است. باید آموزش ببینید تا یک تریدر قوی باشید و بتوانید از بازار سودهای خوبی کسب کنید. یک تریدر خوب می داند که زمان مناسب برای خرید و فروش کی هست! هم چنین ریزش و نوسان قیمت ها او را با تصمیم گیری اشتباه درگیر نمی کند. تریدر موفق می تواند بازار را به خوبی تحلیل کند.

اگر میخواهید در این مسیر موفق شوید باید تحلیل تکنیکال بلد باشید. البته این مورد کافی نیست. بلکه 70 درصد موفقیت شما گرو مدیریت سرمایه خواهد بود. در صورتی که بتوانید سرمایه ای که دارید به خوبی مدیریت کنید، آن گاه می توانید سود خوبی را هم به دست آورید.

برای مدیریت سرمایه لازم است از قبل، درصد ریسک پذیری، مدیریت همزمان چند پوزیشن را مشخص کنید.

هر فرد سرمایه گذار بنابر سرمایه ای که دارد یک درصد ریسکی خواهد داشت. برای موفقیت ، تنها با 10 درصد از سرمایه تان ریسک کنید.

درصد ریسک پذیری شما چقدر است؟ هر فردی بسته به سرمایه ای که دارد یک درصد ریسک پذیری دارد؛ برای یک شخص ممکن است یک میلیون تومان باشد و برای شخص دیگر صد میلیون تومان. درصد ریسک پذیری تان را در معامله حتما در نظر بگیرید. با ده درصد از کل سرمایه تان ریسک کنید و اگر ارزی که خریدید اصلاح قیمتی خورد تا جایی که به درصد ریسک پذیری شما نرسیده است صبر کنید چون ممکن است برایش واگرایی قیمت اتفاق بیفتد.

 

چند پوزیشن را می توانید باهم همزمان مدیریت کنید؟ این نکته زمانی حائز اهمیت است که ما در بازار نزولی هستیم. اگر درصد معامله های باز شما زیاد باشد، برای سرکشی به هرکدام وقت زیادی از شما گرفته می شود و ممکن است در زمانی که در حال بررسی یکی از ارزهایتان هستید، ارز دیگرتان ضرر بیشتری برایتان داشته باشد. یاد بگیرید چطور در روند نزولی بازار ارز بخرید و چطور در روند صعودی ان را بفروشید. این که چه ارز دیجیتالی بخرید و چه مدت از آن نگهداری کنید هم، در موفقیت تان تاثیر گذار خواهد بود. هیجان و ترس خود را کنترل کنید تا دچار تصمیم اشتباه نشوید. و همواره صبور باشید تا سرمایه شما رشد خوبی کند و سود خوبی نصیبتان گردد.