جشنواره عید نوروز 1403

بی نظیر چارت

ورود | عضویت
بی نظیر چارت
ورود | عضویت
1401/12/13
توصیه های امنیتی برای نگهداری ارزدیجیتال

در دنیای امروز، ارزهای دیجیتال بین مردم شناخت و معروفیت خوبی پیدا کرده است. سرمایه داران بزرگ دنیا و افراد معروف مانند ایلان ماسک، سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال را راه موفقیت و پولدار شدن می دانند. هم چنین بسیاری از افراد به سمت سرمایه گذاری در ارزدیجیتال روی آورده اند. این خود می تواند دلیلی برای آینده درخشان ارزهای دیجیتال باشد.

ارزدیجیتال همان طور که می تواند سود دهی بالایی برای شما داشته باشد، موجب ضرر هم می شود. در صورتی که از دنیای ارزدیجیتال و استفاده از آن اطلاعی نداشته باشید، و خیلی عجولانه و بدون شناخت در ان وارد شده باشید و به ترید کردن پرداخته باشید.

در مقالات قبلی در مورد سرمایه گذاری و نکاتی که باید رعایت شود، موضوعاتی را مطرح کردیم، و در مقاله امروز قصد داریم نکات امنیتی  را در مورد ارزدیجیتال بیان کنیم تا از حریم شخصی شما حفاظت شود. یکی از موضوعاتی که برای حفاظت از سرمایه گفته بودیم، نگهداری ارز دیجیتال نزد خودتان بود و کیف پول ارزدیجیتال هم معرفی کردیم. مجدد در این مقاله به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

 

  • امنیت کیف پول

در گام اول کیف پول هایتان را امن نگه دارید. پس لازم است در انتخاب کیف پول، بهترین گزینه ای که امنیت بالا دارد، انتخاب شود. با شرکت هایی کار کنید که اقدامات ایمنی بالاتری را برای نگهداری از کیف پول ارائه می دهند. کیف پول هایی که کلید خصوصی دارند، امن تر خواهند بود. کد گذاری بر روی ارزدیجیتال، هم اطلاعات شما را ایمن نگه می دارد.

  • امنیت دستگاه ها

اگر کیف پول شما بر روی موبایل و یا کامپیوتر شخصی قرار دارد، حتما از یک آنتی ویروس ویژه استفاده کنید، تنظیمات فایروال را روی حداکثر امنیت قرار داده و هم چنین استفاده از یک نرم افزار ضد جاسوسی هم لازم است تا برنامه های مخرب را بررسی کند. استفاده از یک سیستم عامل ایمن هم گزینه ای است که باید به آن توجه شود.

  • پشتیبان گیری از اطلاعات

از آنجایی که رمز ارزها، به صورت کد و عدد وجود دارند و حضور فیزیکی ندارند، مانند یک داده و اطلاعات عمل می کنند. حتما می دانید که از دست رفتن اطلاعات و داده های شما برابر با از دست رفتن کل سرمایه تان می شود. پس لازم است که حتما از اطلاعات و داده هایتان بکاپ بگیرید. اگر تا به حال همچین کاری نکردید، فرصت مناسبی است که دست به کار شوید و قبل از خواندن ادامه مقاله، بکاپ گیری را شروع کنید. پیشنهاد می شود اطلاعات و داده های خود را بر روی یک درایور دارای اثر انگشت و یا دیسک رمز نگاری شده قراردهید. تا در صورتی که کامپیوتر و یا موبایل شما هک شد و یا دستگاه جدیدی خریداری کردید، اطلاعات تان در جای دیگری موجود باشد و بتوانید از ان استفاده کنید و جلوی این مساله را بگیرید.

 

  • استفاده از یک دستگاه واحد

در مقالات قبلی گفته بودیم که می توانید لایه های امنیتی را بیشتر کنید تا حفاظت از سرمایه تان بیشتر شود. راهی که برای اضافه کردن لایه امنیتی پیشنهاد می شود، قرار دادن عملیات و فعالیت های ارزدیجیتال بر روی یک دستگاه است. برای امنیت و اطمینان بیشتر، یک کامپیوتر و تلفن همراه شخصی را به صورت مجزا برای ارزدیجیتال اختصاص دهید.

استفاده از دستگاه هایی که IP اختصاصی و سرورهای خصوصی موقعیت شما را مخفی نگه می دارند، روش خوبی برای ایمن نگه داشتن  اطلاعات و امنیت بالا خواهد بود.

  •  
  • از چند کیف پول استفاده کنید.

ارزهای دیجیتال، سرمایه و دارایی شما هستند ، پس مهم است که در نگهداری آن اقدامات و نکات ایمنی را رعایت کنید. همه ارزدیجیتال را در یک کیف پول نگهداری نکنید. دو کیف پول دیجیتال داشته باشید. کیف پول داغ و کیف پول سرد. از اولی برای تراکنش ها و معاملات استفاده کنید و از دومی برای پس انداز. دقت داشته باشید که کلیدهای خصوصی هر دو را باید ذخیره داشته باشید و از ان ها بکاپ بگیرید.

استفاده از وای فای عمومی ممنوع

توصیه های ایمنی را جدی بگیرید. از وای فای عمومی استفاده نکنید. استفاده از وای فای عمومی هک کردن را در پی خواهد داشت. هکر ها در کمین هستند. به محض این که با وای فای عمومی برای اتصال موبایل و کامپیوتر خود به وب استفاده کنید، اطلاعات شما به راحتی هک خواهد شد. حتما هنگام اتصال به وب دقت و توجه لازم را داشته باشید تا قربانی نشوید.

 

  • در نظر گرفتن احراز هویت قوی

برای جلوگیری از سرقت اطلاعات تان، لایه امنیتی قوی تری ایجاد کنید. این لایه امنیتی را فراتر از نام کاربری و رمز عبور ایجاد کنید تا حفاظت قوی در برابر حساب کاربری تان داشته باشد.

 

  • نکته اخر این که توجه داشته باشید بر روی هر لینک ناشناخته کلیک نکنید، به ایمیل ها و دعوت نامه های ناشناس و مشکوک بی توجه باشید. عمل به این موارد نیز می تواند به شما کمک کند تا سرمایه و ارزدیجیتال تان محفوظ بماند.